torsdag 16. oktober 2014

Barndomskjolen

Denne kjolen, så enkel, men likevel så fin!! Oppskriften er en gammel oppskrift fra Sandnesgarn, som Charlott Pettersen har tatt med i boken "Strikk til mamma og mini". Jeg vet at jeg har sett den før, blant mamma sine gamle oppskrifter, men selvfølgelig kan vi ikke finne den lenger... 

 Oppskriften har egentlig tre farger på bærestykket, jeg valgte to denne gangen, for å få et litt enklere uttrykk. Grått og gult er en lekker kombinasjon synes jeg (som egentlig aldri har vært så veldig begeistret for gult før nå).. I nakken har jeg valgt å ha et gult silkebånd øverst og to knapper under dette. Båndet tok jeg med som en liten ekstra "pynt". Kjolen er kort og kjempefin med shorts eller bleiebukser under. Ordentlig retro med andre ord, og perfekt til å leke i!

9 kommentarer:

  1. Kjempefin! Denne har eg også tenkt å strikke, kanskje i einsfarga? Eg synst det passa veldig bra med to farger, og blått og lysegult er nydeleg saman!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Jeg tror denne hadde vært kjempefin ensfarget også!! Lurte på å strikke den i hvitt eller grått, men det har blitt med tanken enn så lenge!

      Slett
  2. Synes kjolen får et sofistikert uttrykk i dine farger. Veldig lekkert!

    SvarSlett
  3. Denne kjolen er lekker, veldig fin i to farger :)

    SvarSlett

Kjempekoselig om du legger igjen en kommentar! Hvis du lurere på noe og trenger raskt svar, send meg en mail post@hemilia.no