tirsdag 16. september 2008

Loftsrydding og gamle skatter

Loftet vårt er uinnredet og består av flere boder og et "åpent" rom. Over alt er det skråtak. Gjennom over 60 pr har det samlet seg opp litt av hvert i de mange kroker, og selv om vi kaster med jevne mellomrom, så er det fremdeles en god del der som nok skal på bosset etter hvert... Vi skal snart begynne å bygge om loftet til bla soverom og kontor, så jeg fant ut at jeg kunne begynne så smått med rydding i dag. Inne i en krok, under en madrass fant jeg denne kofferten. Det var mormors, og senere mammas dukkekoffert. Jeg husker at mormor hadde den under tv'en med leker oppi som jeg lekte med når jeg var på besøk.



Opprinnelig har kofferten kanskje vært full av te, for oppi har den "reklame" for Landets største Theimport.


Nå har kofferten fått nytt "hjem" på hyllen under konsollbordet, sammen med "Vakre hjem og interør!



I en kiste under den samme madrassen fant jeg en del gamle bilder. Her ser dere helt til høyre min oldefar med min mormor ved siden av. Bildet er tatt i 1919 eller 1920 da de var i et bryllup i Oslo. Morsomt å se tidens kjoler, dresser og ikke minst hattene! Til og med mormor har hatt!

Synes dette bildet var veldig søtt. Det heter "I bøn".


Jesusknabe, eller Jesus som gutt.

Har ikke helt bestemt meg for hvor jeg skal henge bilene ennå, men skal nok finne fine plasser til dem.

1 kommentar:

  1. Så hyggelig med en loftsrydding da!Dukker alltid opp mye spennende da!Nydelig koffert

    SvarSlett

Kjempekoselig om du legger igjen en kommentar! Hvis du lurere på noe og trenger raskt svar, send meg en mail post@hemilia.no