torsdag 12. november 2009

Trapp til besvær!


Har ikke vært så flink til å oppdatere på loftsbyggingen, men her kommer siste nytt.
Nå er vi kommet så langt at det var tid for å lage hull til trappen som innvendig skal forbinde leiligheten med loftet. Siden huset er omtrent 100% betong i alle vegger, tak/gulv er det litt av en operasjon å få det til. Betongen i taket er 18 cm tykk, så her måtte det harde skyts til! Taket i stuen er av såkalt lerret, og jeg liker det veldig godt! Jeg syntes derfor ikke det er så kjekt å måtte ødelegge det, men det ser ut til at det skal la seg ordne når hullet er saget og trappen er kommet på plass! På bildet over har byggmesteren skåret hull i lerretet og frigjort betongen. Som dere ser er det litt av en kloss som skal ut! I følge de som vet det: ca 1,5 tonn betong!

Sagen som skjærer er boltet fast i gulvet på loftet, og blir kjølt av vann. Vannet ble sugd opp igjen
med vannstøvsuger, men likevel fant noe veien ned gjennom hullet til taklampen bla.... Vi visste heller ikke at røret som ledningene til lampene i stuetaket går i var støpt inn i betongen... Nå har vi ikke strøm i de lampene lenger...Rør og ledninger var ingen sak for sagen!

I morgen kommer det en kranbil og skal heise ut betongen. Da er den verste jobben i denne byggefasen gjort (får vi tro).

Sånn ser det ut i den ene stuen min i kveld! Ni jernpillarer holder en trekasse (samler opp vannet) og betongen! Gleder meg ikke rent lite til det er ute igjen!

3 kommentarer:

  1. hei hei! ser du skal være på julemarked neste helg:) jeg kommer innom på søndag - håper jeg ser deg)

    SvarSlett
  2. Himmel for et prosjekt! Men ja, tenk så deilig når den klossen er ute og det begynner å bli ferdig! Det blir nok superfint! Ha en flott helg! Klem Heidi

    SvarSlett
  3. Wow, har går det fremover ser jeg. Gleder meg til å se det ferdige resultatet:)
    PS! Hvor skal du på julemarked? *nyskjerrig*.
    ha en fortsatt fin dag!
    smil og klem

    SvarSlett

Kjempekoselig om du legger igjen en kommentar! Hvis du lurere på noe og trenger raskt svar, send meg en mail post@hemilia.no