onsdag 30. mai 2012

Mini MakeOver


Mai-måned har passert i ekspressfart... Den har gått med i reising, barnebursdagsfeiringer - 5 i alt (!), 17. mai, jobb og diverse trivielle gjøremål. Innimellom kakebaking og feiringer ble det endelig tid til å ta fatt i noen små oppussingsprosjekter som jeg har hatt på planen en stund.


I september er det 6 år siden vi flyttet  inn i leiligheten her! Helt siden dengang har den tynne, korte listen (til høyre for tapen på bildet med zaloflasken) stått umalt.. har liksom ikke orket å ta frem sandpapir, maling etc bare for den korte biten der... Nå fikk den endelig maling! Endelig - og hele jobben tok sånn ca ti minutter - vask, puss, to strøk maling! I tillegg har jeg begynt det kjedelige jobben det er å male vinduskarmer og lister. Etter 6 år har de fått seg noen skjønnhetsflekker, så nå har kjøkkenvinduet fått nymalet karmer. Deilig med alt som er gjort..

Jeg må jo egentlig innrømme at det er takene i stue, kjøkken og gang som sårest trenger til et strøk mailing. De er ordentlig skitne, men jeg får så vondt i nakken av å male tak, så den jobben må overlates til mannen.. når han nå engang finner ut at det er tid for det. Kjenner jeg han rett blir det en stund til. Så når jeg først var i gang med maling ble veggene og gulvlistene i gangen malt. Malte i samme farge som vi hadde fra før, men det er så fint med helt reneflater uten sår etter bilder etc..
Neste prosjekt er takene, flere vinduskarmer, og til slutt veggene i stuen


Siste makeover var det spisestuestolene som fikk, i form av nye, grå trekk. Vi kjøpte disse Henriksdal stolene fra IKEA da vi flyttet inn, med lysbeige trekk. Disse var nå fulle av flekker som ikke gikk av til tross for at trekkene kan vaskes i vaskemaskinen. Grå trekk passer kjempefint inn sammen med vår grå sofa, stol og de lysgrå stueveggene.



1 kommentar:

  1. Så flink du er, sånne småjobber er jo så lett å utsette. De nye stolen ble super fine også. Kjekt å kunne bytte trekk og vips har du nye stoler :)

    SvarSlett

Kjempekoselig om du legger igjen en kommentar! Hvis du lurere på noe og trenger raskt svar, send meg en mail post@hemilia.no