tirsdag 13. november 2012

Har du strikket "Uggs" etter min oppskrift?

Da jeg la oppskriften ut for salg i august 2011 hadde jeg aldri drømt om at responsen skulle bli så stor! Jeg passerer snart 250 solgte eksemplarer, solgt på Epla, Ravelry, Etsy eller gjennom bloggen min. Overveldende og såå gøy! Nå er den til og med til salgs i en strikkebutikk i Oslo!  Regner jo med at de fleste som har kjøpt oppskriften har strikket ett eller flere par Uggs, så nå har jeg lyst til å utfordre litt!

Dersom du er en av dem som har strikket Uggs etter min oppskrift; send meg bilde av dem på epost post(at)hemilia.no Hadde vært gøy å se hvilke farger dere har valgt og variasjoner i knappevalg etc. Får jeg nok bilder lager jeg et eget innlegg med deres bilder! Håper dere har lyst til å ta utfordringen!!

9 kommentarer:

  1. Hei, det var et pussig sammentreff - jeg holder akkurat på og "knoter" med sålekanten på første sko. Måtte ta meg en liten pause, og gikk på nettet - så kom jeg rett til ditt innlegg. Mine blir sikkert ikke så fine, må nok lage flere før jeg blir fornøyd. Kjøpte mønsteret for flere uker siden, og har endelig starta opp med strikkingen. Skal se etter knapper i Tromsø på mandag. Jeg sender gjerne bilde når jeg blir ferdig, tar bare litt tid med meg:)

    SvarSlett
  2. De er bare supersøte!!
    Har du oppskrift til voksne uggs-tøfler også??

    Lykke til med utfordringen, tenker det kommer mange flotte bilder!

    FIn kveld!

    SvarSlett
  3. Hei høpp1

    Jeg har ikke lagd disse,men de er så søte.Gøy å høre at du fikk solgt så mange oppskrifter.

    Nyt kvelden og morgen dagen!

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  4. vil du si disse er enkle, middels eller vanskelige å strikke? :)

    SvarSlett
  5. Hei! Dersom du har strikket litt før bør det gå greit å strikke disse. Oppskriften har mange bilder, det hjelper jo på forklaringen!
    Hilde

    SvarSlett
  6. Hei! Nå har jeg akkurat kjøpt oppskrift av deg jeg også. Gleder meg til å strikke! Må bare nevne at du får god hjelp av strikkebutikker, jeg var nemlig innom en i går og skulle ha oppskrift. "Du finner det på nettet" var svaret. Jeg måtte jo fnise litt for meg selv, sånn har det blitt! Jeg liker å ha oppskrifter som er printet på litt tykkere papir, derfor hadde jeg håpet å finne det i butikk. Men tynt papir duger vel det også:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Så hyggelig at du kjøpte oppskriften! Og så gøy at strikkebutikker vet om den også! JEg er enig med deg; oppskrifter er best på tykkere papir. Derfor et lite tips: kjøp en pakke med litt tykkere papir til printeren. La det være forbeholdt oppskrifter! Jeg printer som hefte, da blir de litt mer "eksklusive".
      Lykke til med strikkingen!

      Slett
  7. Hei! Jeg har akkurat strikket babysnuggséne… men sliter med å få de fine. Kanten rundt står så mye ut og sålen virker litt for stor.. så den ser ut som en liten båt ;-) ;-) Må nesten le… Men skal ikke gi meg. Lager en til og strikker sålen med rett og vrang kanskje? Slik at den drar seg litt mer sammen og slik drar kanten ned? Hva tror du? Har du hatt noe problemer med dette? Marie

    SvarSlett
  8. Hei Marie. Kanten rundt skal stå litt ut. Jeg strikker alltid sålen i rett og vrang, det er det jeg har skrevet i oppskriften også. Et tips kan være å gå ned en halv pinnestørrelse på sålen og stramme litt ekstra på første maske på alle pinner. Lykke til!
    Hilde

    SvarSlett

Kjempekoselig om du legger igjen en kommentar! Hvis du lurere på noe og trenger raskt svar, send meg en mail post@hemilia.no