søndag 18. august 2013

Kjempesjal...


Skoleferien går definitivt mot slutten og i morgen er det tilbake på skolebenken for mine to "søte små".. En i 2. trinn, en i 7.trinn. Tiden flyr!! Denne regnfulle søndagen har derfor blitt brukt til å finne frem pennaler og sekker, rydde rom og olje kjøkkenbenker. Litt kos har det også blitt tid til. På regntunge dager er det koselig med levende lys på bordet, god kaffe i koppen og strikketøy på pinnene. Innimellom alle bestillinger måtte jeg bare prøve meg på "spøteduk" til Fanabunaden. Har hatt lyst til å lage et slikt lenge, ikke til meg selv, jeg har Nordhordlandsbunad, men til en fin venninne som har Fanabunad. 550 masker på to pinner tar jammen sin tid, så dette blir nok en tålmodighetsprøve...  Men fint blir det forhåpentligvis, bar se på bildet under! Med tiden skal jeg nok strikke et svart sjal til min egen bunad også.

Bildet er lånt fra norskflid.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kjempekoselig om du legger igjen en kommentar! Hvis du lurere på noe og trenger raskt svar, send meg en mail post@hemilia.no