torsdag 3. januar 2013

Flere gamle strikkeoppskrifter

Har sittet og bladd i gamle oppskrifter etter mormor og fått meg en god latter! Derfor ble det et ekstra innlegg med bilder av strikkeplagg, fra 50-tallet denne gangen! Jammen var det mye rart; kan nevne strikket bomullsunderbukse (bilde 4), strikket ørevarmer - som går rundt hele hodet (bilde 1), brynje (bilde 5).. Ørevarmeren var riktignok laget til hæren, det samme var geværvanten (bilde 3) og knevarmeren (bilde 2).. Ganske så morsomt spør du meg! Geværvottene burde jo faktisk være ganske så inn i tiden nå -til bruk på telefoner og ipader med touch screen? Eller hva??
Blant barnetøyet finner man også mye rart, (strikket badedrakt) men også mye fint som definitivt vil falle i smak også hos mange av nåtidens mødre! I allefall hos de med sans for retroklær.
Det er i allefall ingen tvil om at jeg skal prøve meg på en del av disse i tiden fremover, som den søte kjolen (bilde 6) og klærne på bilde 7 og 8. Gleder meg allerede!!

1 kommentar:

  1. He-he. Her var det mye... interessant!
    Takk for titten og god helg!
    Pludrehanneklem

    SvarSlett

Kjempekoselig om du legger igjen en kommentar! Hvis du lurere på noe og trenger raskt svar, send meg en mail post@hemilia.no