lørdag 27. mars 2010

Påskens oppussingsprosjekter....

Denne kisten tilhørte pappas onkel Rasmus. Han var sjømann og mye ute og reiste, og jeg regner med at kisten var med. Jeg har hatt kisten i en del år, og den har rommet alt fra duker til stearinlys, jule- og påskepynt, og har for det meste stått langs en vegg og egentlig vært litt i veien.. Nå har jeg tatt den frem og bruker den som bord foran sofaen. Den er ikke helt flat på toppen, men jeg synes ikke det gjør noe. Kaffekoppen får jeg alltid plass til likevel! Jeg er ikke sikker på hvor gammel kisten er, men nå var den ganske slitt og trengte å pusses litt opp. Jeg har lurt på om jeg skal male hele kisten, men har kommet til at jeg har lyst til å beholde treet som det er og bare friske opp fargen på metallbeslagene. I dag kjøpte jeg emalje lakk og gikk i gang med jobben.

Bildet på toppen og over her viser kisten slik den har sett ut de siste årene. Rimelig slitt i lakken..

Her har jeg malt beslagene på den ene kortsiden..

Nå har jeg malt halve kisten, resten gjenstår, men jeg kan si meg godt fornøyd med jobben til nå! Resten av kisten skal få seg en god vask, så får jeg se om jeg beholder treet slik det er eller maler den likevel..

Jeg har et par-tre andre prosjekter jeg har tenkt å sette igang med i påsken. Har kjøpt maling i litt vårlige farger (syren, lys grå og isblå) og skal male to små trekomoder fra Ikea og en lekekasse som ligner den under her (bare den er heltre). Gleder meg til å ta fatt på jobben, og kommer tilbake med resultatet senere.

PS: Telleren min nærmer seg 20.000 og det skal feires med en giveaway. Hva det blir får vi se når den tid kommer, men følg med!

1 kommentar:

  1. åh gleder meg til ferdig resultat.

    Har to slike jeg skal pusse opp i løpet av våren;)

    SvarSlett

Kjempekoselig om du legger igjen en kommentar! Hvis du lurere på noe og trenger raskt svar, send meg en mail post@hemilia.no