søndag 19. september 2010

Blomstrete

Sommeren er over for denne gang, så heretter blir blomster å finne på klærne i stedet.. Mine to små har vært på hytten med besteforeldrene i helgen, og jeg har hatt en liten "date" med symaskinen. Hadde diverse blomstrete stoffer liggende, og av det ene laget jeg denne blusen. Liker de duse fargene og pyntet litt ekstra med et cericefarget bånd. Blusen er veldig enkel å lage, så denne blir det nok flere av.

Et annet og litt mer "vågalt" stoff ble til dette ballongskjørtet. Har hatt stoffet liggende lenge og ikke turd å bruke det.. Har syntes det er litt for voldsomt til barneklær, men er igrunnen fornøyd med resultatet. Kan jo kombineres med en ensfarget topp, tights og cardigan. Siden modellen er bortreist har jeg ikke fått prøvd klærne på henne, men jeg håper hun blir fornøyd og at jeg har truffet med størrelsen.
Innsiden av skjørtet fikk et rødmønstret stoff som også har ligget lenge og ventet på å bli brukt. Det er virkelig veldig kjekt å sy slike små plagg, så når jeg får tid skal jeg ta en tur til Stoff og Stil og se etter flere stoffer. Er jo en del små i vennekretsen, så kanskje det kan bli en julegave eller to?

3 kommentarer:

  1. Så fine klær du har sydt!
    - og beklager laangt avbrudd fra min side , har hatt en smule problemer med bloggen..!
    Ha en fin, fin søndag,
    klem Hege.

    SvarSlett
  2. Åh, så fine kle! Skjørtestoffet var jo knallfint - tippar modellen blir fornøyd når ho får prøvd det :)

    SvarSlett
  3. Hei :)
    Så hyggelig at du fant veien til bloggen min.
    Lampen på kommoden er fra Christiania Belysning og de to på soverommet er fra en butikk jeg ikke husker navnet på. Men jeg så de på bohus for en liten stund siden.

    Likte veldig godt ballongskjørtet. Både stoffet og fassongen :)

    Ha en fin kveld.
    Klem

    SvarSlett

Kjempekoselig om du legger igjen en kommentar! Hvis du lurere på noe og trenger raskt svar, send meg en mail post@hemilia.no