tirsdag 12. april 2011

Vintage strikk


 Mamma har arvet mormors gamle strikkeoppskrifter. Bøkene er morsomme å se i, både fordi der er en god del fine oppskrifter og fordi de er utformet så annerledes enn dagens oppskriftsbøker. I denne boken fra 50-tallet fant jeg oppskriften på det søte sjalet på bildet under.


Bildet øverst til venstre i collagen viser hvordan sjalet skal bæres: det skal altså knytes i kryss over brystet, med et silkebånd på hver side. Både lekkert og anvendelig på en liten tulle! Sjalet er lagt ut for slag på Eplabutikken min, og jeg er allerede i gang med sjal nummer to.


 Akkurat denne boken begynner med en side om riktig strikkestilling! Ganske så morsom lesing! Klikk på bildet, så blir det større og du kan lese selv!

2 kommentarer:

  1. Så herlig med retrostrikk :) Nydelig sjal, du er så god!
    Jeg skal studere den der strikkestillingen litt nærmere :)
    God klem

    SvarSlett
  2. For eit nydeleg sjal! Må vere utruleg kjekt å bla i slike gamle mønster :)

    SvarSlett

Kjempekoselig om du legger igjen en kommentar! Hvis du lurere på noe og trenger raskt svar, send meg en mail post@hemilia.no