fredag 13. januar 2012

I gang igjen..


Etter en uke på sofaen der jeg hostet i kapp med storebror, er formen endelig tålig på plass igjen. Ikke så lett å være syk selv når man har et sykt barn, et friskt og en mann som er på jobb/turné og dermed ikke hjemme og kan hjelpe. Det ser ut som om sykdom ved starten at det nye året er blitt en tradisjon her i huset... men det er vel typisk for denne tiden er det ikke?
Strikke har jeg gjort når jeg har orket. Det har blitt noen Uggs, og så er jeg i gang med denne:


Fritt etter Fana av denne damen her. Liker veldig godt Fanajakken generelt, den er jo "her fra byen". Slekten min langt tilbake er fra Fana, og denne jakken er jo litt bunadsinspirert. Fin både til hverdags og til fest. Jeg strikker min i cerise og offwhite Sandnes Alpakka som jeg hadde på lager. Broderiene bruker jeg restegarn til, så jeg kjøper ikke noe nytt garn til denne. (Bilder kommer etterhvert.) Jeg har nemlig et mål om å prøve å bruke mest mulig av det garnet jeg har liggende før jeg kjøper mer... Så får vi se hvor langt ut på året jeg klarer å holde meg. I fjor klarte jeg det ikke lenger enn ut januar før jeg sprakk....
Bilde lånt fra Fjellby

Nå er jeg snart klar for dagens første jobb. Før det, koser jeg meg med en kaffe og et interiørblad.

2 kommentarer:

  1. Den jakken er kjempefin :-)
    jeg har ønsket meg den i mange år :-)

    SvarSlett

Kjempekoselig om du legger igjen en kommentar! Hvis du lurere på noe og trenger raskt svar, send meg en mail post@hemilia.no