onsdag 25. januar 2012

"Fritt etter Fana" - Ferdig!


Endelig er jakken ferdig til bruk! Broderingen tok en evighet, så den måtte gjøres litt i etapper. Men jeg må si jeg er ganske fornøyd med resultatet. Har gjort litt endringer i forhold til mønsteret; syntes målene til størrelse S virket store, så jeg har kuttet ut en stjerne slik at jakken ble smalere.
Det er ikke noe fint når jakken står ut i ryggen fordi den er for vid, da vet jeg at jeg ikke ville brukt den heller. Broderiene på ermene gjorde jeg litt enklere. Det skulle egentlig være blomster brodert på alle rutene nederst på ermet, men jeg syntes det så litt voldsomt ut, så jeg holdt meg til et felt på oppsiden av hvert erme.

Har jakken på meg i dag, med en hvit lang skjorte inni. Litt mer fargerikt enn jeg vanligvis kler meg, men jeg tror nok at jeg kan trives med en litt "freshere look"! Oppskriften på jakken finner du her.



4 kommentarer:

  1. Jakken var bare kjempefin, ja frisk var den, men det var jo det som gjorde den ekstra fin. Koselig blogg du har, ser nok inn igjen her.

    Ha en fin onsdag kveld.

    SvarSlett
  2. Så lekker den ble!
    Jeg har kjøpt oppskriften så håper jeg får tid til å strikke den snart :)

    SvarSlett
  3. Så fin den ble! Dwt gjorde seg med broderiene:)

    SvarSlett
  4. å den va fin. Jeg elsker når man leker sånn med oppskrifter :)

    SvarSlett

Kjempekoselig om du legger igjen en kommentar! Hvis du lurere på noe og trenger raskt svar, send meg en mail post@hemilia.no