mandag 23. juli 2012

Sånn kan det gå...


Denne vesten (tunikaen) var opprinnelig tiltenkt MusMei. Den er strikket etter en oppskrift fra Nøstebarn i garnet Ask fra Hillesvåg. Jeg la opp til str 4 år og målene til 6 år. Jeg har holdt på med den i en evighet synes jeg. Stripestrikk er ikke det gøyeste jeg vet nemlig. Nå i ferien bestemte jeg meg for at den endelig skulle bli ferdig.


Underveis syntes jeg liksom at vesten virket litt stor i størrelsen... Det viste seg å være helt riktig - for da vesten/tunikaen var ferdig passet den nemlig perfekt til meg i stedet for til MusMei. Det ble riktignok en vest og ikke en tunika, slik oppskriften sier. Hvor det gikk galt er ikke godt å si, for jeg har fulgt alle opplegg, fellinger og mål helt etter oppskriften. En annen gang prøver jeg meg heller med det garnet som oppskriften er laget for.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kjempekoselig om du legger igjen en kommentar! Hvis du lurere på noe og trenger raskt svar, send meg en mail post@hemilia.no