fredag 12. april 2013

Skjørtebukse fra Pickles



Skjørtebuksen falt veldig i smak hos denne frøkna på snart 7 år! Egentlig skulle den slett ikke ha blitt passelig til henne ettersom jeg la opp til str 3-4 år.. Men siden jeg strikker litt stramt og derfor valgte å gå opp et halvt pinnenummer, ble den altså (med litt strekking i dampingen) passelig!! Buksen strikkes som en vanlig bukse, bare at den får en liten skjørtekant like over der bena settes sammen. Utrolig lurt synes jeg! Jeg valgte å strikke buksen i Merino Extra fine fra Drops, et mykt og godt garn med god elastisitet. At det i tillegg er superwash behandlet er jo et pluss ettersom dette er et ordentlig bruksplagg. Regner med at buksen kan brukes mye både nå på våren og på kjølige sommerdager. Oppskriften på buksen har jeg kjøpt på Pickles, men du finner str 7-8 år gratis her.


6 kommentarer:

  1. Så flott!
    Denne er virkelig morsom :)

    God helg!

    SvarSlett
  2. Kjempesøt skjørtebukse:) Genialt plagg for jenter med ullbuksevegring!

    God helg

    SvarSlett
  3. Så herlig :) Likte godt farge komboen din

    SvarSlett
  4. Tusen takk alle sammen! Frøkna har brukt buksen hele helgen og er veldig fornøyd! Og da er jeg det også!

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  6. Ja denne har jeg også planer o, å prøve meg på. Herlige farger!!

    SvarSlett

Kjempekoselig om du legger igjen en kommentar! Hvis du lurere på noe og trenger raskt svar, send meg en mail post@hemilia.no