tirsdag 1. oktober 2013

Ennå flere luer..


 Modellen til den stripete luen uten øreklaffer er hentet fra "Den Store Guttestrikkeboka". Jeg er ikke så glad i å strikke med tynt garn, så jeg har byttet ut Baby Ull med Sandnes Alpakka. Gikk fint det også, men jeg kunne selvsagt ikke strikke etter oppskriften.. Måtte regne om både på opplegg og lengde, men jeg tror de skal passe ganske godt til de størrelsene jeg tenkte meg! Den brunmelerte med grå striper har fått øreklaffer og kneppes under haken! Det gjør det litt vanskeligere å få luen av seg - luer er jo ikke alltid like populære hos småbarn!!
 Den grå luen med rosa striper har fått følge av et enkelt smettesjal. Jeg elsker disse sjalene! Så enkle, men samtidig så praktiske i bruk og så lett å pynte litt med en heklekant eller en heklet blomst.
"Den store guttestrikkeboka kan du kjøpe her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kjempekoselig om du legger igjen en kommentar! Hvis du lurere på noe og trenger raskt svar, send meg en mail post@hemilia.no