mandag 20. januar 2014

Ny oppskrift klar: Mini-lekedrakt

 Har dere sett noe så nydelig? Dette er lille Ask. Han er født i desember 2013. Her er han 7 dager gammel iført mini-lekedrakten. 

Oppskriften på mini-lekedrakten er endelig klar og er lagt ut for salg på Hemilia. Her er den vist i minste størrelse, 0-3 mndr, men den kommer også i 4-6 og 9-12 mndr. Drakten til Ask er strikket i Drops merino extra fine, men andre garn med strikkefasthet 22m = 10 cm på p 3,5 duger også. Jeg har også prøvd den på Drops cotton merino, en blanding av ull og bomull, med bra resultat. Da blir drakten mer "sommerlig" i uttrykket. Så snart den er ferdig skal jeg vise frem en variant med jakke til!


Tusen takk til den lille modellen og mammaen hans for lån av bilder!

4 kommentarer:

  1. Åh, så utrolig nydelig!! Denne skal jeg gå i gang med så fort jeg får kjøpt garn:)

    SvarSlett
  2. Så skjønn!
    Man blir nesten babysyk av slike bilder, men bare nesten :)
    Nydelig drakt!

    SvarSlett
  3. Så fin! Hvor mange nøster stopp merino extra fine går med?

    SvarSlett
  4. Hei!
    Til den minste str går det med 1,5 nøster garn. Alle størrelsene kan strikkes av 100 gr.

    SvarSlett

Kjempekoselig om du legger igjen en kommentar! Hvis du lurere på noe og trenger raskt svar, send meg en mail post@hemilia.no