fredag 4. april 2014

Småstrikk i travle tider..

Selv om det er langt mellom innleggene her, så strikker jeg jevnt og trutt, og holder stadig på med nye prosjekter. De siste ukene har vært travle, med operaprøver og forestillinger og mye kveldsjobbing! Strikketøyet har kommet frem i alle pauser og stadig flere av de andre i damekoret har blitt bitt av strikkebasillen. Gøy! Jeg har mye restegarn jeg tenkte jeg aldri kom til å få brukt, men så begynte jeg å strikke Madam Møllers babysokker (Nøstebarn) og garnet fikk bein å gå på. Har laget fire par sokker og flere blir det nok etterhvert!

Matrosdresser er i vinden igjen, og mitt luen på bildet er mitt foreløpige bidrag til denne retrotrenden. Luen er strikket ut fra min egen Prinsesselue oppskrift, men har fått belegg og brettekant, slik at den får en mer stødig kant og dermed holder fasongen på en litt annen måte. I tillegg har den fått dusk i toppen i stedet for den vanlige lille "tuppen". Luen er strikket i Mirasol fra Du store alpakka (mørkeblå) og Sandnes Alpakka (hvit) og er i str 2-4 år. Kommer nok til å bli flere av denne!

For tiden jobber jeg med en ny oppskrift. Det er en jakke som jeg strikket på bestilling for noen år siden, men som jeg dessverre aldri fikk skrevet ned oppskriften til. Nå har jeg tatt frem bildene jeg tok den gangen og prøver å rekonstruere.. Om du er nysgjerrig finner du den i dette innlegget.

Om du vil kan du også følge meg på instagram; hildevesle_hemilia Der kommer det oftere oppdateringer enn her!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kjempekoselig om du legger igjen en kommentar! Hvis du lurere på noe og trenger raskt svar, send meg en mail post@hemilia.no