fredag 19. september 2014

Prinsessepannebånd


 Årets julemarkeder er ikke mer enn to måneder unna, og det er på tide å sette inn et ekstra gir i produksjonen.. Disse kronepannebåndene, eller Prinsessekronene om du vil, har vært med meg på alle julemarkedene jeg har deltatt på, og de har forsvunnet som dugg for solen hver gang. Veldig populære med andre ord! Selve strikkingen tar ikke så lang tid, men monteringen er et lite tålmodighetsarbeid.. Da jeg strikket et slikt pannebånd til min da 2 år gamle datter (nå 8 år), ville hun ikke bruke det fordi det klødde. Da jeg så foret det med stoff ville hun ikke ta det av seg, og fortsatt spør hun om ikke hun snart skal få et nytt. I år har jeg foret noen med fleece også, bare for å prøve det. Mykt og godt, men bittelitt tykkere enn stoff.


 Kronene er strikket i Fritidsgarn og tovet i maskin. Etterpå har jeg sydd franske knuter i kontrastfarge langs kanten,  sydd på en blomsterpynt og perle i fronten, foret det med stoff/fleece og sydd perler på alle 5 "toppene". Enn så lenge er jeg bare ferdig med 3 stykker, men resten kommer nok etterhvert..



6 kommentarer:

  1. For en lur ide. Jeg har flere ferdig strikket og tovet liggende hjemme, men der har de blitt liggende. Nå skal jeg jammen prøve å fore dem, og se om snuppa vil bruke dem. Takk for at du deler!
    God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så gøy! Lykke til. God helg til deg også!

      Slett
  2. Nydelige. Skjønner godt at disse selger.

    SvarSlett
  3. Sånne pannebånd er så søte.. lagde det selv til noen jenter i familien for ett par år siden.. en stor hit :D

    Ps: er en konkuranse inne hos meg også der du kan vinne putetrekk og lyslykt, sleng deg gjerne på!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er enig! Veldig søtt på små jenter. Og de trenger jo egentlig ikke å være rosa heller.. Har slengt meg på konkurransen din og håper å vinne en av de fine premiene!

      Slett

Kjempekoselig om du legger igjen en kommentar! Hvis du lurere på noe og trenger raskt svar, send meg en mail post@hemilia.no