onsdag 18. juni 2008

Symaskinen og jeg..

.. har egentlig aldri vært så gode venner. Men etter å ha kikket på alt det fine kreative bloggere klarer å trylle frem med symaskinen, fant jeg ut at det var på tide å prøve om jeg kunne sette noen ideer ut i livet.

Har lenge tenkt på å lage et "veggopphengt" til 7 åringen og i dag fikk jeg endelig gjort det! Brukte et ganske kraftig lin stoff fra Stoff og Stil som jeg stivet av og forsterket med vlieselin. Alle lommene ble forsterket på samme måte. For at opphenget ikke skulle bli for kjedelig aplikerte jeg på alle lommene. Er veldig fornøyd med resultatet, kanskje spesielt fordi mottakeren ikke trodde at det var jeg som hadde laget det!!

Ferdig oppheng på veggen. Fargen er egentlig isblå, men det viser ikke så godt. Litt skjeve sømmer her og der får man bare ta med på kjøpet..

Detalj fra opphenget. Med initialen til 7 åringen og "Lillemus-mei" merke.

Siden symaskinen allerede var tatt frem fikk jeg laget ennå en av tingene jeg lenge har tenkt å lage; trekk til presskannen. Veldig enkelt, men jammen holdt kaffen seg varm !



Brukte Tilda stoff, Tilda bånd og dekorert med et par strykemerker og selvfølgelig Lillemus-Mei merket.

På tross av enkelte uoverensstemmelser mellom meg og symmaskinen (som at hele spolehuset falt ut..) har jeg fortsatt lyst til å sy.. Så nå skal jeg i gang med puter til 7 åringens rom.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kjempekoselig om du legger igjen en kommentar! Hvis du lurere på noe og trenger raskt svar, send meg en mail post@hemilia.no