onsdag 6. august 2008

Nytt på sy(maskin) fronten

Som noen av dere kanskje husker (fra tidligere innlegg), har jeg ikke vært særlig på godfot med symaskinen. Nå har imidlertid lysten til å sy kommet snikende sakte men sikkert... og i dag kom min ny-innkjøpte symaskin endelig i posten!! (Den gamle solgte jeg på finn.no) Har en del ideer i hodet, og dagen i dag har gått med til å prøve ut noen av dem. Er kjempefornøyd med symaskinen, så jeg tror nok det blir en del produksjon fremover.


Her er resultatet av dagens timer ved symaskinen.
Alt kan bestilles i LilleMus-Meis Butikk på linken til høyre på siden.


Har sett etter lavendelposer i diverse interiørbutikker, men alle har vært utsolgt! Så nå har jeg laget min egen versjon, pyntet med hvit kroklisse, monogram og silkebånd. Er veldig fornøyd!!


For en stund siden laget jeg en "toalettveske" i voksduk. Den er super å ha bleier og våtservietter i når vi er på tur og jeg har fått mange kommentarer på den. Nå var det en venninne som ønsket seg en, så denne er til henne. Synes den ble veldig fin i rødt og hvitt!


Har lenge hatt lyst til å lage poser i lin, både til oppbevaring av klær, sko eller annet, eller rett og slett som pynt! I dag fikk jeg laget en og i morgen blir det flere.

5 kommentarer:

  1. Heisann!
    Jentene mine hang over skuldra da jeg gikk inn på bloggen din:
    Dette var litt deg, mamma...
    Ho syr mye likt deg!

    Jeg har også sydd toalettmapper i lin med monogram fra Stoff og stil. De minner veldig om tingene du har sydd.

    Jeg er glad for at du likte skiltet mitt. Nå kan prinessa di sove trygg og utenfor fare...

    Heldige du som har ny symaskin!
    Nå blir det vel skapt enda mer flott! Kos deg!
    Mange hilsner fra Marit

    SvarSlett
  2. Det var en kjempefin ide. Lavendelposene var så koselige. Jeg formelig kjenner den fantastiske lukten av lavendel.

    Gratulerer med ny maskin.

    SvarSlett
  3. Så mye fint! Den vesken til bleier og våtservietter var jo slett ikke dum. Selv driver jeg å leter etter vesker i voksduk som jeg kunne ha brukt på barnehagen til skitne klær, i stede for plastpose. Litt mer miljøvennlig tenkte jeg, men finner jo ingen slike!
    Du får ha en fin dag, og kos deg med symaskinen:)

    SvarSlett
  4. Er de så store at jeg kan får en skitten kjeledress og votter i? I så fall bestiller jeg omgående:) Si ifra hvordan du gjør det med betaling osv.

    SvarSlett
  5. Din heldiggris som har fått ny symaskin! En sånn kunne jeg tenkt meg også :0) kanskje jeg også hadde blitt mer venn med den da ;0)
    Har litt lyst til å sy noen ganger, men så gidder jeg ikke fordi jeg syns maskinen er så dum! (eller det er jeg som er dum..)

    SvarSlett

Kjempekoselig om du legger igjen en kommentar! Hvis du lurere på noe og trenger raskt svar, send meg en mail post@hemilia.no