søndag 10. august 2008

Juleforberedelser i august..

I år har jeg store planer om å være tidlig ute med julegavene, ja kanskje til og med være ferdig til desember. Tiden vil vise om de gode forsettene blir gjennomført. Jeg har i hvertfall begynt godt. Denne lille kjolen, eller tunikaen om du vil, er til en liten jente som ennå ikke er født. Men julegaven hennes er i alle fall klar. Oppskriften har jeg kjøpt på Ravelry. Den heter Sweetheart og er av Thora Frøseth. Veldig søt synes jeg.

Torsdag denne uken åpnet Stoff og Stil butikk i Bergen. Jeg var på plass et kvarter etterpå, og jammen var det mange folk som var ute i samme ærend som meg! Gikk i kø og måtte virkelig følge med på hvor det stoffet du ville ha til en hver tid befant seg. Har på følelsen at vi var mange som ville ha de samme stoffene. Uansett, jeg hadde ingen problemer med å svi av ganske mange penger, og vel hjemme igjen begynte planleggingen av hva som skal sys av herlighetene: I år blir det små kjoler (pillowcase dress) til jenter til jul. LilleMus-Mei har allerede fått to; en i mørkblå og hvite ruter og kjolen til høyre på bildet under. Hun er veldig fornøyd med dem , og har allerede hatt på seg begge to.
Disse "skittentøysekkene" har jeg sydd på bestilling. Hun som skal ha dem skal bruke dem til skittentøy fra barnehagen. Jeg har sydd dem store nok til å romme skitne votter og parkdresser. De har løpegang med bånd i slik at de kan trekkes sammen i toppen i tillegg til at de har hanker. Nå er de på vei i posten til sin mottaker. Jeg håper du blir fornøyd!

Både kjoler og skittentøysposer kan bestilles i LilleMus-Meis Butikk.

2 kommentarer:

  1. Så masse fint du lagar! Diggar toalettveska med plass til bleier og våtserviettar! Ha ein finfin dag :)

    SvarSlett
  2. Jeg tenker også jul nå om dagen.
    Jeg har planer og ting jeg kan lage til både den ene og andre i slekta. Men så har jeg Veslehuset da... Det var temmelig mye pågang der før jul ifjor. Så regner med det blir mange bestillinger i år også. Så jeg får se hvor mange timer det blir igjen i døgnet...?
    Gøy er det i alle fall!

    Heldige, heldige du som har Stoff og stil i nærheten!!!!!!!!!!!!!!
    Marit

    SvarSlett

Kjempekoselig om du legger igjen en kommentar! Hvis du lurere på noe og trenger raskt svar, send meg en mail post@hemilia.no