lørdag 16. oktober 2010

Magnetisk vegg

 Et av mine prosjekter i uken som har gått har vært maling av sideplaten på kjøleskapet. Ettersom vi har innebygget kjøleskap er det ikke mulig å bruke kjøleskapsdøren som oppheng for ukeplaner og andre avtaler. Disse har hengt rundt omkring på ymse mer eller mindre praktiske steder, også på siden av kjøleskapet. Stort sett har det hele sett meget kaotisk ut, så nå var tiden inne til å prøve å lage litt system. Fikk ideen da jeg leste at FruFly hadde malt sitt kjøleskap med magnetmaling og tavlemaling. Kjøpte magnetmaling og hadde tenkt å male over med tavlemaling som jeg hadde fra tidligere prosjekt, men var litt redd for at det skulle bli for mørkt med en helt svart vegg. Etter to strøk med magnetmalingen malte jeg derfor over med en lavendelfarge.
Her er veggenslik den så ut før jeg begynte.... ganske så kaotisk.. og under er den etter to strøk med magnetmaling.

Her har den fått to strøk med matt maling, og en liten detalj i form av en wallsticker. Ettersom "magnetismen" i veggen ikke er særlig sterk er det begrenset hvor mye man kan henge opp under en magnet. Spikret derfor opp to klyper som holder de viktigste planene, en for hvert av barna.
Liker fargen på veggen veldig godt, men med tiden maler jeg kanskje et felt med tavlemaling også. Vi får se. Det er greit å kunne bruken veggen slik en stund og se om den fungerer eller om det trengs noe mer før jeg evt tar malekosten fatt igjen.. Etter at bildene ble tatt har jeg hengt opp noen av barnas tegninger med såkalt "lærertyggis". Da kan jeg lett bytte dem ut etterhvert som det lages nye, og det lager mindre merker enn en tapebit vil gjøre. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kjempekoselig om du legger igjen en kommentar! Hvis du lurere på noe og trenger raskt svar, send meg en mail post@hemilia.no