lørdag 28. januar 2012

Enkel og grei kjole



Denne kjolen er strikket med utgangspunkt i en Nøstebarnoppskrift. Jeg la opp til str 6 mndr, men fordi jeg strikket i et tykkere garn enn oppskriften tilsier, så ble kjolen passe til en 1-2 åring i stedet. Jeg la som sagt opp til str 6 mndr, men fulgte lengdemålene til str 2 år, om jeg ikke husker feil. Oppskriften innbyr til litt kreativitet, så jeg har stikket flettemønster på bærestykket. Synes det ble ganske så fint. Kjolen er strikket i superwash garn fra Hifa og er myk og god. Den ligger for slag i Eplabutikken min :)

1 kommentar:

  1. Så flott kjoleversjon du har laga! Blei frista til å utfolde meg litt med den oppskrifta...

    SvarSlett

Kjempekoselig om du legger igjen en kommentar! Hvis du lurere på noe og trenger raskt svar, send meg en mail post@hemilia.no