torsdag 28. august 2014

Accessorize

Heklekrage, strikket hårsløyfe, strikketørkle (HEMILIA), knestrømper (Nøstebarn oppskrift), strikkeshorts

Hva skal til for å gjøre et antrekk? Ofte er det faktisk ikke så mye som skal til, kanskje bare en liten detalje som et bånd eller en sløyfe. Kanskje i en kontrastfarge, men gjerne også ton-i-ton. Her er noe av det tilbehøret jeg ser for meg til små jenter, ja gjerne til de litt større også, utover høsten. 

Krager har fått sin renessanse dette året. Både strikkede, heklede og sydde krager florerer. En utrolig smart detalj som kan få selv den kjedeligste genser til å se lekker ut. Så enkelt og greit! Og til guttene også, som vist på bildet under.

Mini-lekedrakt fra HEMILIA, bomullsgenser fra H&M og heklekrage fra HEMILIA
 Små strikkede sløyfer i alle slags farger er også fin pynt, enten sydd rett på plagget, eller med nål på baksiden slik at den kan flyttes når du vil bruke den på et annet antrekk, eller bytte til en annen farge. Strikkesløyfer som hårspenner er også utrolig fint på små prinsesser. Min jente på 8 år har flere å velge mellom! En super måte å få brukt opp restegarn! Kjøp hårspenner og sy fast på baksiden.

En av mine favoritt accessorize er sjal. Selv har jeg maaange... Både strikkede og ferdigproduserte sjal som brukes hele året rundt! Til de minste er det mest praktisk med små sjal. Jeg er veldig svak for smettesjal som ligger kjempefint rundt halsen og ikke blir klumpete. Da min datter var 1 år laget jeg deg rosa tørklet på bildet til henne. Hun brukte det både som tørkle (med spissen foran) og som sjal over kåpe (med spissen bak og knyttet om skuldrene). Selv om tørklet er relativt lite kunne det brukes helt til hun ble 6 år! Hullmøster, silkebånd langs kanten og heklet blomst gjorde det ekstra fint synes jeg.










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kjempekoselig om du legger igjen en kommentar! Hvis du lurere på noe og trenger raskt svar, send meg en mail post@hemilia.no