mandag 18. august 2014

Egenproduksjon..

Nå er det 3 år siden min første oppskrift, Baby Uggs, så dagens lys! Egentlig var ganske så tilfeldig også.. Jeg hadde kjøpt med strikkeuggs den vinteren og fikk plutselig en ide om at det hadde vært gøy å prøve å strikke sånne til baby. Etter mye prøving og ennå mer feiling satt jeg igjen med en "Ugg" sånn noenlunne lik den oppskrifen er på.. Jeg sier noenlunne, for det måtte mange flere prøvinger og omskrivinger til før jeg ble fornøyd! Egentlig hadde jeg faktisk kastet prøvesokken, men mamma og en venninne fikk overbevist meg om at den var "så søt" og den ble derfor plukket ut igjen fra søpla..
I ettertid har jeg vært mer enn glad for det! Etter uttallige forespørsler ble det først baby Ugg oppskrift, senere Uggs i damestørrelser og til sist kom barnestørrelsene. I tillegg har det blitt både luer, lekedrakter, jakke, shorts og t-shirt.

Mye av inspirasjonen har jeg, som tidligere fortalt, hentet i gamle oppskrifter etter mormor og mamma. Helt utrolig hvor mye fin strikk som fantes på 50- tallet, på 70- tallet også for den del, selv om jeg kanskje ikke er så begeistret for fargevalgene fra den siste perioden der..

Jeg har flere ideer  i hodet, i tillegg til et par på blokken, men tiden strekker dessverre ikke alltid til selv om jeg så gjerne vil! Snart kommer også flere av oppskriftene på engelsk også (Ravelry).

Så er jeg jo heller ikke alene da om å sette ideene mine på papiret. Jeg synes det er så gøy å se at flere og flere kreative norske jenter deler ideene sine i form av nydelige oppskrifter. Gode eksempler er Paelas-jentene, Charlott Pettersen og MiniStrikk og Jeanette Green. Så masse nydelig strikk og fantastisk inspirasjon!!
 Kragetopp etter oppskrift fra Paelas.com

Mine oppskrifter er fortsatt å  finne på www.hemilia.birgcartel.com Ta gjerne turen innom, det kommer flere utover høsten!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kjempekoselig om du legger igjen en kommentar! Hvis du lurere på noe og trenger raskt svar, send meg en mail post@hemilia.no