søndag 9. november 2008

Helgekos

Denne helgen har jeg kost meg masse med forkjellig håndarbeid. På strikkefronten har jeg feks en del bestillinger som jeg har kommet et godt stykke videre med.

For en stund siden var jeg innom den koselige bloggen til Siv (er forresten ofte innom der). Der fant jeg "oppskriften" på disse nostalgiske lysbuntene. Jeg hadde lyst til at "teksten" på papirbåndene rundt skulle være litt "julete", så jeg printet ut "Piken med svovelstikkene". Historien er jo egentlig fryktelig trist, men det ble fint likevel.

Her har jeg revet arkene opp i strimler som jeg deretter dyppet i kaffe.

Strimlene er dyppet i kaffe og ligger til tørk på matpapir.

Her er resultatet!
Laget noen bunter med fire lys, og noen enkle lys i tillegg. Er veldig fornøyd med resultatet som jeg regner med blir julegaver!

Julehjerter ferdig pyntet og klare til å lage jul i stuen.

Til slutt må jeg bare vise frem hyllen jeg fikk i posten i går. Har sett etter en sånn lenge, og fant denne hos Mollys Heaven. Siden mannen er bortreist i helgen har den ennå ikke kommet opp på veggen (jeg tør nemlig ikke prøve meg med boremaskin i gipsveggene, selv om jeg har aldri så mye lyst..). Hyllen har derfor fungert som dukkeseng og lager for diverse dukkeklær for LilleMus-Mei. Hun har for anledningen kledt på seg undertrøyen ytterst!!

Ha en fin uke alle sammen!

6 kommentarer:

  1. Så effektiv du har vært da! Kjempe smart med teksten rundt lysene, og så dekorativt.. Søte hjerter! Og flott hylle! herlig de små når de skal kle seg selv..:)

    Ha en flott ny uke:)

    SvarSlett
  2. Den vesle jenten din er jo kjempesøt der hun sitter med undertrøyen sin ;) Nuuuudelig!

    Kjempefin hylle også, sånne gipsvegger er ikke det morsomste, hheeehe, heldigvis har vi her bare solide tømmervegger så det er bare å svinge hammeren!

    SvarSlett
  3. Så flink du har vært da:)
    Kjempe fine lysene ble!
    Veldig lekkert og dekorativt å gjøre det slik:)
    Ser ikke så vanskelig ut heller,kanskje jeg skulle prøve meg selv!?
    Så nydelige hjerter du hadde laget og;)

    Ønsker deg ei super uke!

    SvarSlett
  4. Heihei Hilde
    Så kjekt at jeg har inspirert deg :)
    Det ble jo kjempefint, og greit med litt juletext...
    Har litt få ferdigstilte prosjekter for tiden, må speede opp litt tror jeg.
    Ha en fortreffelig søndagskveld
    *Siv*

    SvarSlett
  5. Så koselige lysbuntene ble, og det er jo genialt å farge papiret i kaffe!:-) (Har en venninne som farget brudesløret sitt i te-vann, og det ble også kjempefint:-)
    Men det jeg skulle kommentere som jeg ikke har fått gjort før, er det nyyydelige settet du har strikket for salg hos P&P. Det er altså det fineste jeg har sett!!! Helt fantastisk, og du kan bare skryte villt og uhemmet;-)

    Jeg tenker stadig på den kåpen jeg fikk oppskrift av deg på, men jeg tror ikke jeg strikker den før til våren, så får jeg heller lage noe mer 'vinterlig' nå:-)

    Kjempefin hylle også, og det ser ut som om jenta di synes det samme:-)

    Ha en fin uke! Klem B:-)

    SvarSlett
  6. Hei på deg!! Var innom å tok en titt!! Flott blogg du hadde!! Likte godt de buntene med lys! Utrolig smart gavetips!!

    Takk for titten! Klem

    SvarSlett

Kjempekoselig om du legger igjen en kommentar! Hvis du lurere på noe og trenger raskt svar, send meg en mail post@hemilia.no